torsdag 21 februari 2013

Fritt etter Setesdal

Kom förbi Kristianstad i tjänsten och fick möjlighet att pipa in i den välsorterade och trevliga butiken Helylle. Det var inget spontanbesök, jag hade en speciell sak i sikte; mönstret till boleron på bilden. Min ambition att rita själv kom på skam när jag såg de isydda ärmarna. Jag har fyra olika färger av Drops Karisma som bara ligger och väntar i skåpet. Det är lite tjockare än Rauma finull som är det tänkta garnet, men lite utmaningar med att räkna om beskrivningen ska det ju vara. Den trevliga och hjälpsamma helylletjejen tipsade om att maska av ärmarna lite tätare än mönstret, för att de riktigt ska passa. Det ser jag inte som den stora utmaningen, den stora utmaningen för mig blir att klippa i stickningen, det har jag aldrig gjort förut. Jag återkommer när jag gjort några provlappar för att testa olika färgställningar...

Inga kommentarer: